Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2008

Σκοτεινες οι ψυχες των ανθρωπων...

ΚΕΜΑΛ

Ακούστε την ιστορία του Κεμάλ
ενός νεαρού πρίγκηπα,της ανατολής
απόγονου του Σεβάχ του θαλασσινού,
που νόμισε ότι μπορέι να αλλάξει τον κόσμο.
αλλά πικρές οι βουλές του Αλλάχ
και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων.

Στης Ανατολής τα μέρη μια φορά και ένα καιρό
ήταν άδειο το κεμέρι, μουχλιασμένο το νερό
στη Μοσσούλη, τη Βασσόρα, στην παλιά τη χουρμαδιά
πικραμένα κλαίνε τώρα της ερήμου τα παιδιά.

Κι ενας νέος από σόι και γενιά βασιλική
αγροικάει το μοιρολόι και τραβάει κατά εκεί.
τον κοιτάν οι Βεδουίνοι με ματιά λυπητερή
κι όρκο στον Αλλάχ τους δίνει, πως θ' αλλάξουν οι καιροί.

Σαν ακούσαν οι αρχόντοι του παιδιού την αφοβιά
ξεκινάν με λύκου δόντι και με λιονταριού προβιά
απ' τον Τίγρη στον Ευφράτη, απ' τη γη στον ουρανό
κυνηγάν τον αποστάτη να τον πιάσουν ζωντανό.

Πέφτουν πάνω του τα στίφη, σαν ακράτητα σκυλιά
και τον πάνε στο χαλίφη να του βάλει την θηλειά
μαύρο μέλι μαύρο γάλα ήπιε εκείνο το πρωί
πριν αφήσει στην κρεμάλα τη στερνή του την πνοή.

Με δύο γέρικες καμήλες μ' ένα κόκκινο φαρί
στου παράδεισου τις πύλες ο προφήτης καρτερεί.
πάνε τώρα χέρι χέρι κι είναι γύρω συννεφιά
μα της Δαμασκού τ' αστέρι τους κρατούσε συντροφιά.

Σ' ένα μήνα σ' ένα χρόνο βλέπουν μπρός τους τον Αλλάχ
που από τον ψηλό του θρόνο λέει στον άμυαλο Σεβάχ:
«νικημένο μου ξεφτέρι δεν αλλάζουν οι καιροί,
με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί»

Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ
Καληνύχτα...

Νικος Γκατσος

Υ.Γ.1. Αφιερωμενο στον 15χρονο μαθητη που δολοφονηθηκε χθες στα εξαρχεια...
Υ.Γ.2. Προς τον "μαγκα" με το σιδερικο:Ο μικρος ηταν, ειναι και θα ειναι ελευθερος.Εσυ ησουν, εισαι και θα εισαι φυλακισμενος...

20 σχόλια:

truth around us......... είπε...

siopi lipi ponos adikia kai antio sto palikaraki sto taksidi tou

Unknown είπε...

Μετά το "μπάτσοι γουρούνια δολοφόνοι" φαίνεται υπερβολικό.
Στέγνωσε το στόμα από σάλιο για να μιλάμε για αυτή την κατάσταση.
Τι να πω...
Οργή. Μόνο.

jerronymo είπε...

Wolfheart

Συμφωνω σχεδον 100% για το "μπατσοι,γουρουνια, δολοφονοι".Οντως πολλοι απο αυτους ειναι.Θαυμαστες μια παλιας εποχης(1967-1974).Αλλα θελω να πιστευω οτι καποιοι εστω λιγοι απο αυτους ειναι ακομα ανθρωποι...

Β.Σ. είπε...

το πρώτο σχόλιο που κάνω στο blog σου είναι για κάτι θλιβερό.Για μια ψυχή που χάθηκε ( ή μάλλον την άρπαξαν ) τόσο απότομα.

και όλοι τώρα μιλάνε για τον πόνο,για την απώλεια για την αστυνόμικη βία, για εξουσίες,για διεστραμένους με στολές και πιστόλια.

και αυτό το γαμημένο ''γιατί;'' χάνεται άναμεσα σε λυγμούς και αίματα στην άσφαλτο,μια φρικτή ζωγραφιά να την καμαρώνουν όλοι.

γυάλινο δάκρυ είπε...

Σίγουρα υπάρχουν και καλοί αστυνομικοί, αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι είναι μπάτσοι, διεφθαρμένοι, που την είδαν εξουσία. Ο μαλάκς που σκότωσε το παιδί δεν ήταν στην αστυνομία, η κανονική του θέση είναι να φυλάει σύνορα κλπ και απορώ γιατί το κωλοκράτος τους βάζει σε περιπολίες.
Ελπίζω να τιμωρηθεί όπως του αξίζει, όχι μερικά χρόνια φυλακή επικαλούμενος ψυχολογικά προβλήματα όπως όλοι.
Ας αναπαυτεί η ψυχή του παιδιού..

υγ. Νιώθω ότι κάτι πάει να αλλάξει.. Ελπίζω να μην μείνω στην ελπίδα και πάλι..

jerronymo είπε...

*Πλησιον του ποιητη

Και το χειροτερο ξερεις ποιο ειναι? Οτι πολλοι θα προσπαθησουν να εκμεταλλευτουν αυτο το γεγονος για προσωπικα,κομματικα συμφεροντα...Οτι και να πει κανεις μαλλον ειναι περιττο...

jerronymo είπε...

*γυαλινο δακρυ

Λες οντως να αλλαξει κατι? Δεν ξερω...Η ιστορια μας εχει διδαξει να μην ειμαστε αισιοδοξοι...Αλλα ακομα και αν αλλαξει κατι, επρεπε να χαθει μια ψυχη τοσο αδικα για να γινει η αλλαγη?Οσο για την τιμωρια του πρεπει να ειναι η ιδια με καθε δολοφονου...Και πιστευω οτι θα ειναι...Οχι γιατι τους επιασε η ευαισθησια αλλα γιατι εχουν καταλαβει οτι δεν τους παιρνει να το αφησουν ετσι...

panikos kai fovera είπε...

ο καθε αλητης παιρνει ενα οπλο,λαμβανει το αξιωμα του αστυνομικου και νομιζει οτι καποιος γινεται...
δεν αντιλεγω οτι υπαρχουν και καλοι αστυνομικοι, ομως ειναι βαθεια κρυμμένοι στα αδυτα του φωτος...
τους βρισκεις μονο με το μεγενθυντικο φακο...

jerronymo είπε...

*Πανικος και φοβερα

Ναι οπως ειπε και ενας συμφοιτητης μου σημερα μαζι με τα ξερα καιγονται και τα χλωρα...Τι να πεις...Να την χαιρονται την Ελλαδα τους...

Unknown είπε...

μια καλησπέρα σου αφήνω μάτια μου...

ξέρεις άλλωστε τι σημαίνουν οι σιωπές μου...

φιλιά βρόχινα...

Christina Amana είπε...

"Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ
Καληνύχτα..."

Αυτό τα λέει όλα νομίζω
Καληνύχτα Αλέξανδρε μας
Καλό ταξίδι ψυχούλα μου

jerronymo είπε...

Ξερω νεράιδα μου. Αλλα καποιες φορες ο ηχος της σιωπης ειναι εκκωφαντικος...

jerronymo είπε...

Amana μια μικρη ελπιδα μεσα μου μου λεει οτι στο χερι μας ειναι να αλλαξουμε τον κοσμο.Αλλα μαλλον για αυτο τον λογο δεν θα αλλαξει ποτε...

Christina Amana είπε...

Όταν σταματήσουμε νε είμαστε επαναστάτες του καναπέ
Όταν σταματήσουμε να κοιτάμε τις εξελίξεις απο την τηλεόραση
Όταν αντιληφθούμε οτι κάθε τι που γίνεται επηρεάζει και εμάς
Όταν σταματήσουμε να ξεχνάμε τα γεγονότα όταν σταματάν οι ειδήσεις να τα μεταδίδουν
Όταν καταλάβουμε οιτ ζούμε σε μία δημοκρατική δικτατορία

Τοτε θα αλλάξει η Ελλάδα.
Πώς το κόβεις?
Θα αλλάξουμε σύντομα?

jerronymo είπε...

Αμανα επειδη θελω να ειμαι ρεαλιστης...
Πιστευω οτι στις πορειες που εγιναν οι συμμετεχοντες σε αυτες περα απο το θλιβερο γεγονος του σαββατου(που ηταν η αφορμη) διαμαρτυρονταν και για οτι αλλο σκατο συμβαινει αυτον τον καιρο.Επισης ηταν μεγαλυτερη η συμμετοχη απο οτι παλιοτερα αλλα σε καμμια περιπτωση δεν επαρκουσε ο αριθμος των συμμετεχοντων για να αλλαξουν τα πραγματα.Χρειαζονται πολυ περισσοτεροι κακα τα ψεμματα...Εμενα δλδ μου αφησε εστω και μια μικρη θετικη εντυπωση η ολη ιστορια με τις πορειες...
Με ρωτας αν θα αλλαξουν τα πραγματα...Ιστορικα αμα το δεις ειναι νομος της φυσης να γινονται επαναστασεις και να ανατρεπεται η εξουσια.Το θεμα ειναι οταν αργα ή γρηγορα αλλαξουν τα πραγματα να μην καταληξουμε συντομα στα ιδια και χειροτερα.Γιατι μετα απο καθε επανασταση αυτο γινεται.Μεχρι τωρα...

Christina Amana είπε...

Η δολοφονία του παιδιού ήταν απλά η σταγόνα που ξεχείλησε το ποτήρι... Οι διαδηλώσεις έγιναν για όλα...
Βατοπαίδι
Ανεργία
Παιδεία
Οικονομία
ΟΛΑ
Πορείες έχουν ξαναγίνει
Οκ έγινε ντόρος με όλο αυτό αλλά δεν νομίζω οτι θα αλλάξει κάτι...
Όσο για το νόμο της φύσης: Μα αλλάζουν τα πράγματα αλλά προς το χειρότερο... Θα υπάρξουν και άλλα τέτοια γεγονότα και θα το δεις...

jerronymo είπε...

Amana Ομως ειμαι 19 χρονων.Αν αρχισω να πιστευω οτι ολα ηταν ειναι και θα ειναι μαυρα χωρις να μπορω να κανω τιποτα τι θα γινει μετα? Μπορει να με θεωρεις χαζο, αλλα εγω παντα θα ελπιζω και θα προσπαθω για το καλυτερο.Και ας μην δικαιωνομαι μεχρι τωρα...

Christina Amana είπε...

Jerronymo μου μαζί σου και εγώ!
Είμαι και εγώ μικρή (1 χρόνο πιο μικρή από εσένα) αλλά βλέπω το μέλλον μου πολύ δυσοίωνο, ειδικά με τον τομέα που ασχολούμαι...
Θέλω να πιστεύω και εγώ οτι κάτι μπορεί να αλλάξει... Διαφορετικά δεν γίνεται!
Αν δεν πιστεύουμε οτι μπορούν να καλυτερέψουν τα πράγματα την βάψαμε...
Το θέμα είναι αυτό που βλέπω εγώ, εσύ και η γενιά μας να πέσει στο οπτικό πεδίο των εκάστοτε κυβερνήσεων...

jerronymo είπε...

Amana πραγματικα χαιρομαι πολυ να συζυταω με ατομα τα οποια συνειδητοποιουν τι συμβαινει γυρω τους αλλα ελπιζουν για κατι καλυτερο.Εσυ μην αλλαξεις, καλλιεργεισε τον εαυτο σου, διατηρωντας τις αξιες σου,τις σκεψεις σου και τα συναισθηματα σου.Και ετσι μεσα σου τουλαχιστον καποια στιγμη θα υπαρξει ειρηνη.Αν το κανουν οι περισσοτεροι ανθρωποι(να καλλιεργουν τον εαυτο τους και να τα εχουν καλα μαζι του)πιστεψε με η κατασταση στον κοσμο θα βελτιωθει πολυ...

Christina Amana είπε...

Φίλε μου Jerronymo, κάνω ό,τι μπορώ για να καλυτερέψω τον εαυτό μου και τους γύρω μου ακόμα και αν αυτό δεν έχει αποτέλεσμα...
Είμαι σκεπτόμενο άτομο (ή έτσι θέλω να πιστεύω)
ψάχνομαι
εκφράζομαι
μένω όπως είμαι γιατί έτσι απλά με γουστάρω και μπορώ να με ανεχτώ
ΑΛΛΑ
δεν παύω να συνειδητοποιώ το τί παίζει πραγματικά!
Ξέρω οτι πιθανότατα:
θα ανήκω στην γενιά των 700 euro
θα αδικηθώ ακόμα και αν δεν το αξίζω
θα αφήσω απραγματοποίητα πολλά όνειρα μου
θα είμαι και εγώ άνεργη

Παρόλα αυτά δεν παύω να ελπίζω
Δεν βλέπω το μέλλον μου μόνο μαύρο
Το βλέπω πολύχρωμο όχι γιατί έτσι θα είναι αλλά γιατί έτσι το θέλω να είναι...
Ελπίζω αλλα βλέπω και τι γίνεται!